Κατάληψη Δημαρχείου 5.9.13

Η θρασύδειλη επίθεση ενάντια στους ελεύθερους κοινωνικούς χώρους συνεχίζεται με την κρατική συμμορία να ξεσαλώνει σε ένα όργιο ωμής καταστολής!

Το ανακοίνωσαν και στα media ότι ο νόμος και η τάξη θα επιβληθεί. Αυτό που εννοούν φυσικά είναι ότι θα χρησιμοποιήσουν ότι μέσα τους είναι διαθέσιμα για να τρομοκρατήσουν και να απειλήσουν και να υποτάξουν οτιδήποτε εχθρικό και επικίνδυνο για τα συμφέροντά τους. Φυσικά αυτή η επιδίωξη εναντίον του αναρχικού και καταληψιακού κινήματος πέφτει στο κενό.

Μετά λοιπόν την εισβολή των μπάτσων στο Α.Π.Θ. και το Ε.Μ.Π. στα μέσα Αυγούστου, μετά τις εκκενώσεις των 3 καταλήψεων της Πάτρας (Παράρτημα, Μαραγκοπούλειο, αυοδιαχειριζόμενο στέκι ΤΕΙ) και της κατάληψης Βαλβείου στο Μεσολόγγι, το θέαμα της «ευταξίας και του νόμου» συνεχίζει το έργο του με επόμενο σταθμό τα Γιάννενα, εκκενώνοντας την κατάληψη Αντιβίωση στις 29 Αυγούστου καθώς και την κατάληψη Ορφανοτροφείου στην Θεσσαλονίκη.

Εκμεταλλευόμενοι τους βραδείς ρυθμούς του καλοκαιριού επιχειρούν να δημιουργήσουν τετελεσμένα γεγονότα εκ του ασφαλούς στα κλεφτά, με στρατιές αστυνομικών δυνάμεων και με την επικουρική στήριξη διαφόρων κρατικών φορέων.

Κανένα κτίριο όμως από αυτά δεν έχει χαθεί οριστικά. Κανένας κοινωνικός χώρος δεν είναι μόνο τα ντουβάρια. Είναι πρωτίστως οι άνθρωποι και οι κοινωνικές και πολιτικές σχέσεις που τους συνδέουν. Όσοι νομίζουν λοιπόν ότι μπορούν να επαναφέρουν το πρότερο καθεστώς εγκατάλειψης και φθοράς δεκαετιών αυτών των κτιρίων για να παίξουν το προπαγανδιστικό χαρτί της «αξιοποίησης δημόσιας περιουσίας» είναι βαθιά γελασμένοι.

Είμαστε συσπειρωμένοι και αποφασισμένοι να απαντήσουμε όπως απαιτούν οι καιροί στις συνεχείς επιχειρήσεις των «νόμιμων και ηθικών» προπαγανδιστών που έχουν δημιουργήσει ασφυξία σε μια εν βρασμώ κοινωνία. Η αλαζονεία της εξουσίας είναι και αυτή που θα την θάψει. Το ζήτημα είναι όμως πως θα καταφέρει η κοινωνία να μην καταπλακωθεί από τα συντρίμμια που θα φέρει αυτή η κατάσταση.

Ο αρχιγκαιμπελίσκος Δένδιας και η κρατική και παρακρατική συμμορία του καθώς και οι πρόθυμοι παρατρεχάμενοί τους ένα πράγμα πρέπει να γνωρίζουν,

 

Οι μέρες ασυδοσίας τους είναι μετρημένες. Όποιο χέρι σηκώνεται εναντίον των δομών κοινωνικής αντίστασης θα κόβεται!

 

Πανελλαδικός συντονισμός με αφορμή τις εκκενώσεις των καταλήψεων.

Κείμενο από την κατάληψη Σαχίνη 3 για εκκένωση κατάληψης Αντιβίωσης

ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΣΗΚΩΝΟΜΑΣΤΕ
αναφορικά με την εκκένωση της κατάληψης ΑΝΤΙΒΙΩΣΗ, στο παλιό νοσοκομείο Χατζηκώστα

Το πρωί της 29ης Αυγούστου 2013 ένας στρατός 100 και πλέον αστυνομικών –όλων των σωμάτων, εισαγόμενος και από άλλες πόλεις- επικουρούμενος από την πυροσβεστική και συνεργεία λαμαρινάδων, κατέκλυσε τα κτίρια του παλιού νοσοκομείου Χατζηκώστα με σκοπό να τα εκκενώσει από τους χρήστες τους. Ο θλιβερός συρφετός είχε στην κεφαλή του την εισαγγελέα Σωτηρίου, τον αστυνομικό διευθυντή Ηπείρου Τρομπούκη και τον αστυνομικό διευθυντή Ιωαννίνων Παπιγκιώτη.

Εδώ και 5 χρόνια λειτουργούσε σε ένα από τα εγκαταλειμμένα κτίρια –ιδιοκτησίας του Υπουργείου Υγείας- η κατάληψη ΑΝΤΙΒΙΩΣΗ. Η επιδίωξη των αρχών να αφαιρέσουν τα κτίρια από τους χρήστες τους δεν μπορεί να εξηγηθεί με καμιά προπαγανδιστική μπούρδα περί «εστιών ανομίας» και καμιά εξαγγελία περί αξιοποίησης. Και πως θα μπορούσε άλλωστε, όταν αυτοί που επιτίθενται στις καταλήψεις –στο όνομα του κοινού καλού υποτίθεται- είναι οι ίδιοι που με τις αποφάσεις τους αυξάνουν το εισιτήριο των νοσοκομείων από 5 σε 25 ευρώ, απολύουν γιατρούς, κλείνουνε νοσοκομεία και ευθύνονται για τη χειροτέρευση των όρων ζωής ολόκληρων κοινωνικών κομματιών.

Η πραγματική αιτία της εκκένωσης της κατάληψης ΑΝΤΙΒΙΩΣΗ έγκειται ακριβώς στη φύση και στην ουσία του εγχειρήματος. Η ΑΝΤΙΒΙΩΣΗ αποτελεί το γεωγραφικό τόπο κάλυψης αναγκών και επιθυμιών, αλλά και ανάπτυξης πρωτοβουλιών, ανθρώπων και συλλογικοτήτων της αντίστασης και του αγώνα. Ανθρώπων και συλλογικοτήτων που επιθυμούν να οργανώσουν τη ζωή τους ενάντια στο καπιταλιστικό και ιεραρχικό μοντέλο, εφαρμόζοντας την ισότητα, την ελευθερία, την αμεσοδημοκρατία, την αυτοοργάνωση, απορρίπτοντας παράλληλα τους νόμους της ιδιοκτησίας και της αγοράς, τους εθνικούς, ρατσιστικούς και σεξιστικούς διαχωρισμούς. Η ΑΝΤΙΒΙΩΣΗ πρεσβεύει όλους τους εφιάλτες του κράτους και του καπιταλισμού, για αυτό και αναγνωρίστηκε ως εχθρική που χρήζει εκκένωσης από τους ένστολους υπαλλήλους των αφεντικών.

Μην ψάχνετε να βρείτε εξαγγελίες για αξιοποίηση των παλιών κτιρίων του νοσοκομείου Χατζηκώστα. Δε θα σας τις δώσουν ούτε ο φασίστας υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης, ούτε ο τεχνοκράτης διοικητής του Χατζηκώστα Φώτης Βάββας. Άλλωστε η πόλη μας βρίθει από παρατημένα κτίρια και ουδείς ενδιαφέρεται… Η πραγματική αξιοποίηση αυτών των κτιρίων ήταν ο κόπος, το μεράκι και οι αγωνίες των ανθρώπων που τα πήρανε γκρεμισμένα και σάπια και τα μετατρέψανε σε βιώσιμη κατοικία, σε μουσικό στούντιο, σε βιβλιοθήκη και αρχείο, σε χώρο συνεύρεσης και συζήτησης, σε χώρο πραγματοποίησης βιβλιοπαρουσιάσεων, εκδηλώσεων, θεατρικών παραστάσεων, συναυλιών, σε εργαστήρι μελισσοκομίας και απόσταξης. Κι όλα αυτά χωρίς κανένας να χρειάζεται να πληρώνει αντίτιμο για την ικανοποίηση των αναγκών του και των επιθυμιών του.

Η εκκένωση της ΑΝΤΙΒΙΩΣΗΣ δε θα πρέπει να ιδωθεί ξεχωριστά από την επιλογή της εξουσίας να απελευθερώσει τις κατασχέσεις των σπιτιών. Σε μια κοινωνία που ο μοναδικός δρόμος για στέγη είναι το στεγαστικό δάνειο και οι εταιρίες real estate, με τα κύματα αστέγων να είναι προ των πυλών εξαιτίας των κατασχέσεων, η ΑΝΤΙΒΙΩΣΗ –όπως και κάθε κατάληψη που καλύπτει στεγαστικές ανάγκες- είναι ένα κακό σπυρί για το κράτος. Και αυτό γιατί αποτελεί ένα ζωντανό και επιτυχημένο παράδειγμα πως η στέγη δεν είναι εμπόρευμα και πως με συλλογικούς αγώνες μπορούμε να πετύχουμε να μην υπάρχει άνθρωπος χωρίς σπίτι και σπίτι χωρίς ρεύμα.

Η ΑΝΤΙΒΙΩΣΗ και όλοι αυτοί που τις επιτέθηκαν για να την εκκενώσουν αποτελούν τμήματα 2 διαφορετικών κόσμων που βρίσκονται σε σύγκρουση. Δεν έχουμε αυταπάτες ότι το κράτος, τα ΜΜΕ, οι τράπεζες και οι μπασκιναραίοι θα προσπαθήσουν να σταματήσουν, να συκοφαντήσουν και να καταστρέψουν τις υποδομές και τα εγχειρήματα του κόσμου του αγώνα, της αντίστασης και της αυτοοργάνωσης. Το ζήτημα είναι πως εμείς δε παύουμε να υπάρχουμε ως φυσικές παρουσίες και οι ανάγκες μας δε εξανεμίζονται επειδή έτσι αποφάσισε η κρατική δύναμη. Εμείς θα εξακολουθήσουμε να υπάρχουμε και αύριο, με τα μυαλά και τα κορμιά μας να προσπαθούμε να ξαναφτιάξουμε τους χώρους μας και τις υποδομές μας, βασισμένοι στα προτάγματα και στις αρχές μας. Όσες τρικλοποδιές και να μας βάλουνε, εμείς οφείλουμε να σηκωνόμαστε και θα ξαναπερπατάμε!

ΤΕΡΜΑ ΜΕ ΤΑ ΔΑΝΕΙΑ, ΤΕΡΜΑ ΜΕ ΤΑ ΝΟΙΚΙΑ
ΦΤΩΧΟΙ-ΑΝΕΡΓΟΙ-ΑΣΤΕΓΟΙ ΝΑ ΜΠΟΥΜΕ ΣΤΑ ΑΔΕΙΑ ΣΠΙΤΙΑ

ΔΕ ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΖΟΥΜΕ

ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΤΟΥΣ ΚΑΤΑΛΗΨΙΕΣ ΤΗΣ ΑΝΤΙΒΙΩΣΗΣ

5 χρόνια αξιο-ποίησης

12selido

Μπροσούρα αυτοπαρουσίασης της κατάληψης "αντιβίωση". Για να κατεβάσετε ολόκληρο το κείμενο σε μορφή pdf πατήστε   εδώ .

Ανακοίνωση για τις εκκενώσεις στην Πάτρα από το Ράδιο-Κατάληψη

Την Δευτέρα 5 Αυγούστου στις 6.30 το πρωί το κράτος επέλεξε να επιτεθεί σε τρεις κατηλειμένους χώρους στην Πάτρα. Την κατάληψη Παραρτήματος, την κατάληψη Μαραγκοπούλειο και το αυτοδιαχειριζόμενο στέκι των Τ.Ε.Ι (κατάληψη Ν.Γύζη). Αρχικά διμοιρίες με τη συνδρομή της πυροσβεστικής εισβάλουν στη κατάληψη του Μαραγκοπουλείου (στην οποία στεγάζεται το «συλλογικό εγχείρημα λόγου και δράσης Πέρασμα» και ταυτόχρονα λειτουργεί και σαν κατάληψη στέγης) και συλλαμβάνουν πέντε συντρόφους που βρίσκονται στο χώρο τη στιγμή εκείνη. Λίγη ώρα αργότερα μηχανανές δίας και μια διμοιρία εγκλωβίζουν και προσαγάγουν έντεκα συντρόφους που κατευθύνονταν στην κατάληψη. Σχεδόν ταυτόχρονα διαφόρων ειδών αστυνομικές δυνάμεις εισβάλουν και στις άλλες δύο καταλήψεις. Και στους τρεις χώρους οι μπάτσοι σε πλήρη συνεργασία με δημοτικούς υπαλλήλους αρχίζουν αρχικά να καταστρέφουν και να κατάσχουν πράγματα και στη συνέχεια να χτίζουν τα παράθυρα και να σφραγίζουν τις πόρτες των κτιρίων.
      
Αυτή η μέρα για μας δεν αποτέλεσε έκπληξη. Η Πάτρα είναι η τρίτη μεγαλύτερη πόλη της ελλάδας σε πληθυσμό, και αφού έχει ενεργό αντιεξουσιαστικό κίνημα,  ήταν αναμενόμενο να μπει στο στόχαστρο. Έτσι κι αλλιώς οι καταλήψεις στην Πάτρα ήταν στο στόχαστρο της καταστολής είτε με άθλια δημοσιεύματα στα MME, είτε με εξαγγελίες του δήμου, είτε με «επερωτήσεις» βουλευτών. Και όλα αυτά εντάθηκαν μετά τις εισβολές στις καταλήψεις της Αθήνας, αφού κάθε νέα εισβολή δημιουργούσε νέα σενάρια σε κάθε λογής λασπολόγους. Βέβαια, ουδέποτε νιώσαμε ασφαλείς στην «αγκαλιά» της αστικής δημοκρατίας, πολύ απλά γιατί αυτή στηρίζεται σε εξουσιαστικές δομές που εμείς ούτως ή άλλως εχθρευόμαστε.
 
Απ’ την πλευρά της η κεντροαριστερή δημοτική αρχή το μόνο που κάνει είναι να επιβεβαιώνει τον ρόλο της σαν παρακλάδι του εξουσιαστικού μηχανισμού κάνοντας ασκήσεις νομιμότητας και νομιμοφροσύνης, προσπαθώντας να μείνει ζωντανή σ’ αυτό το παιχνίδι εξουσίας εις βάρος των ζωών μας. Γιατί οι καταλήψεις είτε είναι το Παράρτημα, είτε το Μαραγκοπούλειο, είτε το στέκι στο ΤΕΙ,  δεν είναι ούτε αποθήκες, ούτε το χόμπι μας, ούτε η καβάντζα μας. Είναι κομμάτι της ζωής μας. Είναι ο τρόπος που επιλέγουμε να οργανώσουμε την καθημερινότητα μας. Η συμμετοχή μας στις καταλήψεις είναι μία θέση μάχης που επιλέγουμε να πάρουμε στον κοινωνικό ταξικό πόλεμο που μαίνεται.
 
Οι εξαγγελίες περί «αξιοποίησης» που γνωρίζουμε έτσι κι αλλιώς ότι δεν είναι τίποτα παρά παραμύθια, μας αφήνουν παγερά αδιάφορους. Γιατί εμείς έχουμε επιλέξει να θεωρούμε κάτι αξιοποιήσιμο όταν ορίζουμε εμείς οι ίδιοι τον τρόπο  και τον χρόνο που θα το χρησιμοποιήσουμε, είτε για στέγη, είτε για συναυλίες, είτε για συνελεύσεις, είτε για «ορμητήριο», είτε για καφενείο, είτε για ραδιοφωνικό σταθμό. Αυτά και άλλα τόσα και άλλα τόσα είναι οι αυτοοργανωμένοι χώροι.
 
Όσο για τους μπάτσους που θριαμβολογούν ότι «σήμερα τελείωσαν τα στέκια και οι καταλήψεις στην Πάτρα» να σημειώσουμε κάτι το οποίο έτσι κι αλλιώς δεν μπορούν με το αδρανοποιημένο, δουλοπρεπές  μυαλό τους να αντιληφθούν. Δεν μπορείτε να νικήσετε αυτό που δεν μπορείτε να καταλάβετε.
 
Ούτε φοβόμαστε, ούτε κλαίμε. Τίποτα δεν τελείωσε.
 
Καμία δίωξη στους πέντε συντρόφους της Κατάληψης Μαραγκοπούλειο
Δέκα-εκατό-χιλιάδες καταλήψεις
Ενάντια σ’ έναν κόσμο οργανωμένης σήψης
 
Ράδιο Κατάληψη 93,7 fm  
radiokatalipsi.espiv.net
Η απελευθερωμένη συχνότητα της πόλης
 

Υ.Γ. Τα ψέματα και η λάσπη για τους χώρους μας δεν έχουν όρια. Τα ρημαγμένα δωμάτια και τα σπασμένα έπιπλα που άφησαν οι μπάτσοι και τα τσουτσέκια του δήμου πίσω τους και τολμάνε να τα δημοσιεύουν δεν είναι τίποτα άλλο από ένα μηντιακό παιχνίδι εντυπώσεων. Οι σημαίες και  οι μάσκες μας είναι τα ελάχιστα μέσα αυτοπροστασίας απέναντι στην όλο και πιο ολοκληρωτική και βίαιη καταστολή που δεχόμαστε. Τέλος τα μηχανήματα του ράδιο κατάληψη 93,7fm είναι στην κατοχή μας και ΔΕΝ κατασχέθηκαν όπως ανακοίνωσαν οι μπάτσοι.

Μια επιβεβλημένη απάντηση σχετικά με τα δημοσιεύματα για την εκκένωση των κτιρίων του παλιού Χατζηκώστα

ΚΑΛΕΣΜΑ ΓΙΑ ΠΟΡΕΙΑ ΓΕΙΤΟΝΙΑΣ, ΤΡΙΤΗ 25-6-2013 ΣΤΙΣ 18:30, ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΑΝΤΙΒΙΩΣΗ

Κατάληψη Αντιβίωση

700 τετραγωνικά μέτρα στην υπηρεσία του αδιαμοσελάβιτου κινήματος,

ορμώμενο «από τα κάτω»

Λίγα λόγια για εμάς

Κατάληψη Αντιβίωση… 4,5 και κάτι ψιλά χρόνια ύπαρξης στην πόλη των Ιωαννίνων (από τον Οκτώβρη του 2008),  στην οδό Παπανδρέου 2 και Μπελογιάννη. Στεγαζόμαστε σε ένα από τα  εγκαταλελειμμένα κτίρια του παλαιού νοσοκομείου Χατζηκώστα, το οποίο είχε αφεθεί να ρημάζει στο πέρασμα του χρόνου εδώ και περίπου 20 χρόνια (όπως άλλωστε συμβαίνει και με πολλά άλλα κτίρια στην πόλη μας). Καταστήσαμε αυτόν τον άδειο και παρατημένο χώρο, με γνώμονα τη φαντασία και τη δημιουργικότητά μας, σε χώρο έκφρασης, δημιουργίας και κάλυψης στεγαστικών, πολιτικών και ψυχαγωγικών αναγκών. Η επιλογή της κατάληψης για εμάς ήταν, και είναι, μία σαφής πολιτική πράξη ενάντια στην εμπορευματοποίηση των αναγκών μας και στους εκβιασμούς που αυτή επιφέρει. Επιπλέον τυγχάνει να είμαστε ολίγον τοις αλλεργικοί σε κάθε λογής «ειδικούς» και θεσμούς του αστικού κράτους, οι οποίοι προστάζουν ότι η δική τους διαμεσολάβηση και «φιλανθρωπία» (που οι ίδιοι ορίζουν και θεσμοθετούν), αποτελεί μονόδρομο για την ικανοποίηση των αναγκών μας.

Επιλέγουμε το δρόμο της αυτοοργάνωσης και της αντιεξουσίας για αυτό και λειτουργούμε διαφορετικά σε σχέση με την κυρίαρχη δόμηση της κοινωνίας: χωρίς ειδικούς, αρχηγούς, ιεραρχίες και μεσάζοντες, χωρίς διαχωρισμούς μεταξύ μας οι οποίοι έχουν βάση φυλετικές, πολιτισμικές διαφορές και σεξουαλικές προτιμήσεις. Δημιουργούμε τις δικές μας δομές και προάγουμε την αλληλεγγύη μεταξύ μας για να κάνουμε πράξη τα θέλω μας από τα κάτω, για εμάς και για αυτούς που κοινωνικά οριοθετούνται στους «από κάτω». Το μοντέλο των ανθρωποθυσιών και των σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων οι οποίες ορίζονται αυστηρά στο επίπεδο των οικονομικών/εμπορικών συνδιαλλαγών και στις δουλικού τύπου παραγωγικές/εργασιακές σχέσεις που «επιτάσσουν οι αγορές» και ο καπιταλισμός, το θεωρούμε εχθρικό και προσπαθούμε μέσα από την καθημερινότητα που αναπτύσσουμε στην κοινότητά μας να το καταπολεμήσουμε.

Τα γεγονότα

Στις 18/4/2013, με πρωτοβουλία του γενικού γραμματέα αποκεντρωμένης διοίκησης Ηπείρου-Δυτικής Μακεδονίας και στελέχους της ΔΗΜΑΡ Ηλία Θεοδωρίδη, συσκέφτηκαν ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης, ο δήμαρχος Ιωαννίνων Φίλιππας Φίλιος, ο διοικητής του γενικού νοσοκομείου Χατζηκώστα Φώτης Βάββας, και ο αστυνομικός διευθυντής Ιωαννίνων Ανδρέας Παπιγκιώτης με θέμα την «εξεύρεση οριστικής λύσης προκειμένου να δοθεί τέλος στην πολύμηνη κατάληψη χώρων του παλαιού νοσοκομείου «Γ. Χατζηκώστα»». Για να πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Εκτός από το κτίριο στο οποίο στεγάζεται η κατάληψη Αντιβίωση, στον ευρύτερο χώρο της περιοχής του παλιού Χατζηκώστα υπάρχουν και άλλα κτίρια τα οποία εδώ και πάρα πολλά χρόνια παραμένουν εγκαταλελειμμένα και αχρησιμοποίητα. Σε κάποια από αυτά τα κτίρια λοιπόν, τα τελευταία περίπου δύο χρόνια έχουν βρει καταφύγιο κοινότητες αστέγων μεταναστών ικανοποιώντας με αυτόν τον τρόπο την στεγαστική τους ανάγκη. Τοπικοί παράγοντες-πολιτικάντηδες και τοπικά μέσα ενημέρωσης έχουν αναφερθεί κατά καιρούς εκτενώς σε αυτό το ζήτημα αναπαράγοντας όλες τις κλισεδιάρικες ρατσιστικές μισαλλοδοξίες θεωρώντας ως «μέγιστο πρόβλημα» το ότι άνθρωποι άστεγοι βρήκαν καταφύγιο σε κτίρια τα οποία μέχρι πρότινος δεν ενδιέφεραν κανέναν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το εξώφυλλο της γνωστής κιτρινιάρικης φυλλάδας «Πρωινός Λόγος» στο φύλλο της 21ης Μαΐου 2012, με τον ρατσιστικό-φοβικό τίτλο «Αλλοδαποί κατέλαβαν τα Γιάννινα!».  Λίγες μέρες αργότερα, στις 26 Μαΐου 2012, θα πραγματοποιηθεί στην περιοχή που διέμεναν μετανάστες επιχείρηση-σκούπα της αστυνομίας, κατόπιν εντολής της διοίκησης του Χατζηκώστα. Τα κτίρια σφραγίστηκαν, οι μετανάστες «που κατέλαβαν τα Γιάννινα» ποτέ δε βρέθηκαν, ενώ οι μοναδικοί μετανάστες που είχαν διαμείνει στα κτίρια, σφραγίστηκαν μαζί με αυτά(!) και ελευθερώθηκαν μετά από παρέμβαση της κατάληψης Αντιβίωση.

Πέρα όμως από το θέμα των μεταναστών και εμείς ως κατάληψη Αντιβίωση έχουμε κατά καιρούς την τιμητική μας, με δημοσιεύματα περί της «αξιοποίησης» των κτιρίων του παλιού Χατζηκώστα άλλοτε ως σχολεία, άλλοτε ως πάρκα υγείας (Νέοι Αγώνες, φύλλο  31 Μαρτίου-1 Απριλίου 2012), άλλοτε ως πολιτισμικά κέντρα. Γυρνώντας λοιπόν στο αρχικό μας θέμα, συσκέφτηκαν οι 5 αυτοί τοπικοί παράγοντες, για να δουν με ποιο τρόπο θα απαλλαγούν οριστικά από όλους αυτούς τους «ενοχλητικούς» που έχουν καταλάβει κάποιο από τα κτίρια. Πιο συγκεκριμένα οι προτάσεις για την «αξιοποίηση» των κτιρίων περιλαμβάνουν την εκμετάλλευση όσων κτιρίων θεωρηθούν χρήσιμα και κατεδάφιση όλων των υπολοίπων προκειμένου (όπως αναπαράγει και ο τοπικός τύπος, εφημερίδα Ελευθερία φύλλο 19ης Απριλίου 2013) « να μην μετατραπούν σε σύντομο χρονικό διάστημα σε καταφύγια αστέγων», καθότι αυτό, σύμφωνα με την εξουσία είναι κάτι το ανεπίτρεπτο (κατά την πάγια θέση της «αν δεν έχεις τα μέσα για την κάλυψη των βασικών σου αναγκών τράβα ψόφα»).

Η πραγματικότητα

Ποια είναι όμως η πραγματικότητα που κρύβεται πίσω από τις λέξεις των τοπικών παραγόντων και  των μέσων ενημέρωσης;

  • Οι καταλήψεις…

Οι καταλήψεις του ευρύτερου αντιεξουσιαστικού χώρου αποτελούν κέντρα πολιτικής ζύμωσης, κοινωνικών και ταξικών αγώνων και χώρους δημιουργίας αντι-δομών πέρα από τις κυρίαρχες υπάρχουσες, που εν μέσω κρίσης αποδεικνύονται τώρα παρά ποτέ επίκαιρες και αναγκαίες(πχ κοινωνικά ιατρεία, συλλογικές κουζίνες, αυτοοργανωμένα μαθήματα χωρίς αντίτιμο, χαριστικά παζάρια, βιβλιοθήκες, κτλ). Οι δομές και τα εγχειρήματα που αναπτύσσονται σε αυτούς τους χώρους, στηρίζονται στην ισότητα και την αλληλεγγύη μεταξύ των μελών που τις απαρτίζουν και η δημιουργία τους είναι εκ διαμέτρου αντίθετης λογικής από αυτήν της ελεημοσύνης. Λογική η οποία χαρακτηρίζει όλες τις κυρίαρχες θεσμικές δομές του κράτους και των παραφυάδων του όπως πχ ΜΚΟ: κράτος και αφεντικά πετούν μερικά ψιχουλάκια στους από κάτω για να εκτονώνουν αντιδράσεις τώρα που το κοινωνικό κράτος της δεκαετίας του ’80 καταρρέει,  ενώ οι ίδιοι υφαρπάζουν όλο τον κοινωνικό πλούτο που παράγεται και λεηλατούν τη φύση για την αύξηση των κερδών τους. Για αυτό λοιπόν και οι καταλήψεις τον τελευταίο χρόνο έχουν βρεθεί στο μάτι του κυκλώνα της κρατικής καταστολής. Όπως για παράδειγμα η Villa Amalias(Αθήνα), η κατάληψη Σκαραμαγκά(Αθήνα), η κατάληψη Δέλτα(Θεσσαλονίκη).

  • Οι μετανάστες…

Οι μετανάστες υπό διωγμό. Σιγά το νέο… Τόσα χρόνια είμαστε στο ίδιο έργο θεατές: συμπίεση προς τα κάτω του πιο καταπιεσμένου κομματιού του κοινωνικού ιστού (αυτού των μεταναστών), εξώθησή του στη μερίδα των αποκλεισμένων και διαρκής υποτίμηση της εργατικής τους δύναμης μέσω της συνεχιζόμενης παρανομοποίησής τους. Αποτέλεσαν κυρίαρχο θέμα στην πολιτική ατζέντα πέρυσι εν μέσω προεκλογικής περιόδου, με τις ναζιστικού τύπου τρομολαγνίες περί «υγειονομικών βομβών» και την εγκαινίαση των στρατοπέδων συγκέντρωσης μεταναστών. Φυσικά όλες αυτές οι διώξεις δεν είναι πρωτόγνωρες για ένα κράτος, στα σύνορα του οποίου (υδάτινα και ηπειρωτικά) έχουν θαφτεί χιλιάδες μετανάστες, που θρέφει και φροντίζει να αναπαράγει κατά το μέγιστο τις εθνικιστικές κορώνες και τα ρατσιστικά μίση, στα κρατητήρια του οποίου βασανίζονται και στοιβάζονται μετανάστες απλά και μόνο γιατί υπάρχουν, καθότι η ύπαρξή τους και μόνο θεωρείται από το κράτος (και από μία μερίδα ρατσιστών και φασιστών) «παράνομη».

Και είναι άλλωστε το ίδιο το κράτος που παρέχει στα παραπαίδια του, κυνηγούς μεταναστών και μαχαιροβγάλτες νεοναζί της χρυσής αυγής, προστασία, κάλυψη ακόμα και νομική υπεράσπιση. Όπως για παράδειγμα, στην περίπτωση της δολοφονίας του Σαχτζάτ Λουκμάν από δύο μέλη των ταγμάτων εφόδου φασίστων (οι οποίοι ισχυρίστηκαν ότι δολοφόνησαν τον μετανάστη γιατί τους εμπόδιζε με το ποδήλατό του τη διέλευση του δρόμου!), όπου συνήγορος υπεράσπισης του ενός εκ των δύο δολοφόνων είναι ο πρώην βουλευτής και υπουργός της ΝΔ, Γιαννιώτης δικηγόρος Αντώνης Φούσσας.

Τώρα λοιπόν που τα πολλά καρότα τελείωσαν, η μορφή του «ξένου», του «άλλου», αυτού εν ολίγοις που «ευθύνεται για τα δεινά μας» πρέπει να προσωποποιηθεί έτσι ώστε να μετουσιωθεί σε υποκείμενο ξεσπάσματος και εκτόνωσης της οργής του πληθυσμού. Οργή που προκαλεί η συνεχιζόμενη συμπίεση προς τα κάτω και η επισφάλεια, και η οποία δεν είναι τίποτα άλλο παρά απόρροια της κρίσης των περίφημων θεοποιημένων αγορών(στο βωμό των οποίων θα πρέπει να θυσιαστούν τα χαμηλά στρώματα), των «θεόσταλτων» επενδυτών και αφεντικών (δηλαδή της οικονομικής –καπιταλιστικής θα λέγαμε εμείς – κρίσης του 2008).

Στα πλαίσια αυτά λοιπόν, και με δεδομένο ότι η κατασκευή του στρατοπέδου συγκέντρωσης στην Κακαβιά προχωράει με χρονικό ορίζονται παράδοσης και λειτουργίας το καλοκαίρι του 2013, οι προσπάθειες για διώξεις των άστεγων μεταναστών από τα κτίρια στα οποία έχουν βρει κατάλυμα, ήταν κάτι το αναμενόμενο. Και δε θα μας φανεί περίεργο αν στα πλαίσια των διώξεων, ξαφνικά εμφανιστούν δήθεν «αγανακτισμένοι κάτοικοι» οι οποίοι είτε «μαζεύουν υπογραφές» είτε «διαμαρτύρονται» για άλλα πράγματα.

  • Η «αξιοποίηση»…

Οι εξαγγελίες για «αξιοποίηση» των κτιρίων είναι εντελώς υποκριτικές. Τόσα χρόνια αυτά τα κτίρια παρέμεναν εγκαταλελειμμένα και καμία δημοτική αρχή, καμιά διοίκηση του Χατζηκώστα δεν ενδιαφέρθηκε για αυτά. Θυμόμαστε ακόμα τις χαιρετούρες και τις εξαγγελίες για δημιουργία νηπιαγωγείου στις τηλεοπτικές κάμερες το 2009 του νυν περιφερειάρχη Ηπείρου Α.Καχριμάνη, μπροστά από το πέτρινο κτίριο στο παλιό Χατζηκώστα. Το κτίριο τελικά κάηκε και ποτέ δεν αποκαταστάθηκε προς δημιουργία νηπιαγωγείου. Διαβάζουμε τις διάφορες προτάσεις για «αξιοποίηση», είτε ως πάρκο υγείας είτε ως σχολείο είτε ως πολιτισμικό κέντρο, και μας φαίνονται εξαιρετικά περίεργες έως φαιδρές. Πώς ακριβώς, σε μία χρονική συγκυρία όπου το κράτος έχει επιλέξει να κλείσει νοσοκομεία και σχολεία και να θεσμοθετήσει την επί πληρωμή πρόσβαση σε άλλοτε δημόσιες υπηρεσίες όπως πχ στα νοσοκομεία (σε μία περίοδο μάλιστα που εξαιτίας της τεράστιας ανεργίας και της μαύρης εργασίας πάρα πολύς κόσμος δεν έχει ασφάλεια υγείας), θα μπορέσει να χρηματοδοτήσει τέτοια εγχειρήματα τα οποία θα χαίρουν ελεύθερης πρόσβασης από όλους μας; Πριν από λίγο καιρό ήρθε στη δημοσιότητα η υπόθεση της υπεξαίρεσης από τη δημοτική αρχή ενός εκατομμυριού ευρώ, οπότε μπορούμε να καταλάβουμε όλοι ότι αυτό το οποίο στην πραγματικότητα χρηματοδοτείται από τα κρατικά ταμεία(και μάλιστα αδρά) είναι οι τσέπες μερικών παραγόντων.

Πριν μερικές εβδομάδες, στις 26 Απριλίου 2013, μιλώντας σε εκδήλωση στα Γιάννενα, η υφυπουργός υγείας Φ. Σκοπούλη δήλωσε χαρακτηριστικά ότι «είναι αδιανόητο στα Γιάννενα να λειτουργούν δύο νοσοκομεία αντί για ένα, γιατί είναι σπατάλη πόρων» και ότι «το πρόβλημα στο χώρο της υγείας εντοπίζεται στους πολίτες αυτής της χώρας που δεν προσέχουν την υγεία τους και καπνίζουν, πίνουν, αγχώνονται για αυτό και αρρωσταίνουν. Η χρηματοδότηση της υγείας από μεριάς κράτους είναι ήδη πολύ υψηλή» (στα πλαίσια προφανώς της προπαγάνδισης και της αγιοποίησης των κρατικών περικοπών στο χώρο της υγείας και της διαρκούς εσκεμμένης υποβάθμισης των δημόσιων υποδομών υγείας). Οι ίδιοι λοιπόν οι οποίοι «κόπτονται» για δομές υγείας «για όλους τους πολίτες» προχωρούν στο κλείσιμο νοσοκομείων!

Να θυμίσουμε ότι το Χατζηκώστα έχει κλείσει ήδη 8 κλινικές του, κατά καιρούς έχει για μήνες το προσωπικό του απλήρωτο ενώ επέτρεψε στη ΔΕΗ να κόψει το ρεύμα (καλοκαίρι 2012) από το σύλλογο ατόμων με σκλήρυνση κατά πλάκας(ο οποίος επίσης στεγάζεται στο παλιό Χατζηκώστα). Να θυμίσουμε επίσης ότι ο Καλός Σαμαρείτης (τμήμα του Ερυθρού Σταυρού) έχει πάρει προθεσμία για φύγει από το κτίριο στο οποίο στεγάζεται (στο παλιό Χατζηκώστα), ενώ σε σχέση με το ΕΚΑΒ υπάρχει πάγιο αίτημα για να φύγει από την περιοχή. Αν φυσικά συνεχίσει να υπάρχει ΕΚΑΒ, με τη δομή που λειτουργούσε, καθότι εντάσσεται και αυτό στο πρόγραμμα «εξορθολογισμού δαπανών» με ότι συνεπάγεται αυτό για τη δημόσια και δωρεάν χρήση των υπηρεσιών του.

Τα κτίρια του παλιού Χατζηκώστα έχουν περάσει πλέον στον οργανισμό ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας, ΤΑΙΠΕΔ (όπως άλλωστε τα πάντα μέχρι και οι δρόμοι). Μήπως λοιπόν τελικά, αν ποτέ δημιουργηθούν οι οποιεσδήποτε δομές, η πρόσβαση και «η δημόσια χρήση» τους δε θα είναι και τόσο «δημόσια και ελεύθερη», αλλά αντίθετα θα παρέχεται μετά καταβολής κάποιου αντιτίμου , στον x,y ιδιώτη που θα έχει εξαγοράσει τα κτίρια και που θα μπορούν να διαθέσουν μόνο οι λίγοι; Ας μην πάμε μακριά:  το παράδειγμα του Ξενία(πρώην δημόσιος χώρος), και της παραχώρησής του για «αξιοποίηση»  (έναντι ευτελούς χρηματικού ποσού, το οποίο μάλιστα προσφάτως μειώθηκε κατά 350000 ευρώ) στον επιχειρηματία Μήτση είναι μία από τις μεγαλύτερες αποδείξεις όσον αφορά την πόλη μας, για το πώς εννοούν την  περίφημη «αξιοποίηση» κρατικοί παράγοντες και επιχειρηματίες. Γιατί άλλωστε ποιος από εμάς έχει τα λεφτά για διαμονή σε ξενοδοχεία τύπου Grand Serai;

Η κρατική πολιτική της εξαθλίωσης, της πολύ μεγάλης ανεργίας, των αυξανόμενων νεοαστέγων και των χιλιάδων αυτοκτονιών, εφαρμόζεται και στην πόλη μας: καλύτερα μπάζα και κατεδαφισμένα κτίρια, παρά σπίτι για όλους. Επιπλέον στη μέση βρίσκονται και οι πολιτικαντισμοί των τοπικών παραγόντων προκειμένου για να δείξουν ότι παράγουν έργο (πχ Φώτης Βάββας ο οποίος φεύγει από τη διοίκηση του Χατζηκώστα και πιθανόν να θέλει να δείξει ότι αφήνει μία παρακαταθήκη πίσω του πέρα από τις κλεισμένες κλινικές του Χατζηκώστα).

Τελειώνοντας…

Για να τελειώνουμε λοιπόν. Θα λέμε ξανά και ξανά τα ίδια μέχρι να βαρεθούμε τη ζωή μας. Δημαρχαίοι, μπάτσοι, δικαστές, διοικητές και λοιποί παρατρεχάμενοι η Αντιβίωση δεν είναι για τα δόντια σας, δε χωράει στα μικροπολιτικά παιχνίδια εξουσίας. Είναι ένα κτίριο το οποίο αξιοποιείται ΗΔΗ και έχει μία πραγματικά δημόσια χρήση. Οι δομές και τα εγχειρήματά της δεν αποτελούν προνόμιο για τους λίγους αλλά αντίθετα, χώρους χρήσης, δημιουργίας και ζύμωσης για τους πολλούς. Στα χρόνια λειτουργίας της , το κτίριο αυτό απέκτησε έναν χαρακτήρα πραγματικής δημόσιας χρήσης. Είμαστε και θα παραμείνουμε παρόντες μέσα από τις διαδικασίες μας και τη φυσική μας παρουσία στους κοινωνικούς και ταξικούς αγώνες, ωσάν αντιρατσιστικό-αντιφασιστικό ανάχωμα, πάντα δίπλα στους αποκλεισμένους και τους καταπιεσμένους αυτού του κόσμου του μικρού.

Και επειδή είμαστε αδιόρθωτα ονειροπόλοι

δηλώνουμε ότι τα θέλουμε όλα….

Και τα θέλουμε για όλους!


Website Security Test